Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 37 "Bajkowy Świat"

Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi
nr 37 "Bajkowy Świat"
ul. Szlenkierów 8, 01-181 Warszawa

tel: (22) 632 11 31

Zamierzenia

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE REALIZOWANE WE WRZEŚNIU

 

1. Witajcie w przedszkolu

2. Droga do przedszkola

3. Nadeszła jesień

4. Co robią zwierzęta jesienią

 

Treści programowe

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • określanie swoich cech fizycznych: wzrost (w odniesieniu do innych), kolor włosów, kolor oczu,

  • zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków.

Językowa aktywność dziecka

  • nabywanie świadomości własnego ciała,

  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy,

  • wykonywanie czynności z dużym i małym napięciem mięśniowym w toku zabawa ruchowych i ćwiczeń plastycznych.

Artystyczna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce.

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowej, ze śpiewem,

  • przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • zapraszanie innych dzieci do wspólnej zabawy,

  • cieszenie się z sukcesów drugiej osoby,

  • szanowanie wytworów pracy innych oraz ich własności.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,

  • dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich,

  • cieszenie się z sukcesów drugiej osoby,

  • pomaganie kolegom w sytuacjach wywołujących smutek.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Językowa aktywność dziecka

  • wyrażanie swoich myśli, potrzeb, przeżyć w rozmowach z rówieśnikami w codziennych sytuacjach,

  • swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach grupowych,

  • przekazywanie swoich odczuć, intencji w sposób werbalny i niewerbalny.

Artystyczna aktywność dziecka

  • słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela oraz nagrań,

  • nauka piosenek fragmentami, metodą ze słuchu,

  • improwizowanie piosenek ruchem,

  • odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego,

Poznawcza aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela , dających dziecku satysfakcję i radość,

  • wykorzystywanie w zabawach (także w sposób niekonwencjonalnych) różnych zabawek, przedmiotów, znaków i symboli.



 

krasnale-p39
misie
zabki
biedronki_icon
sowy

Linki

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.