Empiryczne poznawanie świata
Empiryczne poznawanie świata – program edukacyjny pięciolatków
Program „empiryczne poznawanie świata” jest realizowany w grupie dzieci pięcioletnich.
Cele programu;
- Rozbudzanie potrzeby poznawania istoty obserwowanych zjawisk
- Kształtowanie u dzieci postawy badawczej wobec świata, życia i ludzi
- Doskonalenie metod obserwacji rzeczywistości
- Stymulowanie rozwoju intelektualnego dziecka w oparciu o jego naturalne zainteresowania i możliwości.
Formy
- Zabawa badawcza
- Obserwacja ukierunkowana
- Eksperyment naukowy
- Wycieczka w celu poznawczym.
Metody
- Aktywne (samodzielne doświadczenia dzieci, zadania stawiane do wykonania)
- Oglądowe (pokaz, obserwacja preparatów mikroskopowych, obrazów i zjawisk przyrodniczych
- Słowne ( opis, opowiadanie, rozmowa)
Treści programowe zostały zgrupowane wokół problemów:
- Poznawanie żywiołu – Ziemia
- Obserwowanie i odkrywanie żywiołu – Woda
- Odkrywanie i badanie żywiołu- Powietrze
- Eksperymentowanie i obserwowanie zjawisk- Akustyka, Optyka
- Inne ciekawe doświadczenia
Zapraszamy do zakładek EMPIYCZNE POZNAWANIE ŚWIATA w grupie Sów