Witajcie w grupie "Krasnale"
Nasza grupa to wesołe i odważne trzylatki- jest 11 uśmiechniętych dziewczynek i 7 radosnych chłopców ,którzy dopiero zaczynają przygodę z przedszkolem. Jesteśmy grupą integracyjną czyli jest 4 krasnali ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Małymi kroczkami poznajemy się nawzajem, z dnia na dzień coraz śmielej bawimy się z nowymi kolegami i koleżankami ucząc się samodzielności i zaradności. Od pierwszych dni w przedszkolu poznają panujące w nim reguły i zasady, których będą przestrzegać. Będziemy uczyć się języka angielskiego oraz uczestniczyć w zajęciach rytmiki z panią Wiolą. Przed nami wiele ciekawych przedszkolnych przygód, informacji oraz uroczystości, a to wszystko pod czujnym okiem i opieką pracujących w grupie pań: Małgosi, Marzenki i Patrycji oraz pani Eli i Izy, które dbają o dzieci i salę .
Na pewno dużo radości sprawią nam zabawy na placu przedszkolnym.
W tym roku szkolnym będziemy realizować program edukacyjny „SUPER SMYKI” Wydawnictwa
MAC.
DZIAŁANIA EDUKACYJNE
Działania edukacyjne na kwiecień
TEMAT; CZEGO POTRZEBUJĄ ZWIERZĘTA
1.POŻYTECZNA ROLA ZWIERZĄT
2.REKORDY W ŚWIECIE ZWIERZĄT
3.PLYWAJĄCE, LATAJĄCE, BIEGAJĄCE
4.KOLORY W ŚWIECIE ZWIERZĄT
5 ZWIERZĘTA POD OCHRONĄ
TEMAT; JAK DBAM O NASZĄ ZIEMIĘ
1. ŚMIECI I ICH SEGREGACJA
2. JESTEM EKO
3.DZIEŃ ZIEMI
4. EKOZAWODY, EKOFABRYKI
5 PREZENT DLA ZIEMI
TEMAT;W JAKIM KRAJU MIESZKAM
- WARS I SAWA
- WARSZAWA NASZA STOLICA
- GODŁO I HYMN POLSKI
- MIESZKAMY W EUROPIE
- DZIEŃ FLAGI
Realizowane programy:
– Cała Polska czyta dzieciom;
– Ćwiczenia usprawniające według metody M. Ch.Knill;
– Ruch i zabawa to super sprawa;
– Aktywne słuchanie muzyki według B
- CO SŁYCHAĆ W PRZEDSZKOLU?
- JAK BYĆ BEZPIECZNYM?
- JAKIE SĄ MOJE SUPER MOCE.
- CO SIĘ ZMIENIA JESIENIĄ.
Treści programowe:
- korzystanie z własnych zmysłów: rozpoznawanie smaku, zapachu, słyszanych dźwięków, rozpoznawanie za pomocą wzroku, dotyku
- zdejmowanie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni;
- zakładanie ubrań, butów;
- korzystanie z toalety;
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką
- udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych)
- nabywanie koordynacji ruchowej.
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych;
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce.uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
- słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism
- zdejmowanie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni;
- składanie ubrań przed leżakowaniem;
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką,
- udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych;
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
- uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych.
- poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu: nieostrożne korzystanie z urządzeń znajdujących się w ogrodzie przedszkolnym.
- słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela;
- uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych
- obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie;
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych np. padającego deszczu;
- obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie;
- sygnalizowanie nauczycielowi złego samopoczucia
- zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach;
- liczenie palców, przedmiotów itp.;
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu;
- rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych;
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
- uczestniczenie w zabawach naśladowczych;
- budowanie z naturalnych materiałów (piasek, );
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi,
- uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość;
- rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu;
- powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem
- uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek
- porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi;
- obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie
- rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku;
- oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu;
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych np. padającego deszczu;zbieranie owoców drzew, wzbogacanie nimi kącika przyrody;